دبیرستان دخترانه غیردولتی مبتکران تبریز اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز

خوراکی‌هایی برای تمرکز بهتر

مطمئنا می‌دانید که قهوه برای افزایش تمرکز مفید است، اما جالب‌تر این است که نوشیدن ۲ یا ۳ فنجان قهوه در روز می‌تواند حافظه طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت انسان را تقویت کند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، حتی اگر مقداری دارچین در قهوه بریزید، تاثیر قهوه برای تقویت عملکرد مغز چند برابر می‌شود. بر اساس مطالعات اخیر حتی بوی دارچین می‌تواند هوشیاری را بیشتر کند و احساس بی‌حالی را کاهش دهد.

چای سبز که یکی از دم‌نوش‌های خیلی کهن به شمار می‌رود، حاوی ال‌تیانین (نوعی اسید آمینه) است که امواج آلفای مغز را افزایش می‌دهد (درست مثل موقعی که مدیتیشن می‌کنید). این چای می‌تواند باعث آرامش و تمرکز خوبی شود، به‌خصوص وقتی که نمی‌خواهید از قهوه استفاده کنید.
خوردن میوه‌هایی که رنگدانه تیره دارند، به‌خصوص انواع توت‌های تیره، علاوه بر این‌که خطر آلزایمر را کاهش می‌دهند، می‌توانند قدرت حافظه و تمرکز انسان را تا
۵ ساعت بعد از مصرف افزایش دهند. این میوه‌ها به‌خاطر آنتی‌اکسیدان خیلی زیادی که دارند، جریان خون به سمت مغز را بهبود می‌بخشند و فعالیت‌های ذهنی را آسان‌تر می‌کنند. خوردن این توت‌ها به‌عنوان صبحانه یا میان‌وعده عصرانه خیلی مفید است
.
شکلات تلخ یا پودر کاکائو توانایی این را دارد که جریان خون مغز را سریع‌تر و بهتر کند. کسانی که روزانه مقداری شکلات می‌خورند، خیلی کم‌تر در دوران سالمندی با ضعف حافظه و اختلال شناختی مواجه می‌شوند. این خوراکی حتی باعث ترشح نوعی ماده شیمیایی در مغز می‌شود که احساس خوبی در ذهن و بدن فرد ایجاد می‌کند.

منبع: سلامت نیوز

نظرات خوانندگان
تا کنون هیچ نظری درباره این مطلب ثبت نشده است
نظر جدید
نام*
ایمیل
نظر*

متن تصویر*
بازگشت به صفحه قبل...